مزایای استفاده یک تخته کار از جنس پلی اتیلن PE

مقدمه

برای خرد و قطعه قطعه کردن مواد غذایی در رستوران، قصابی و حتی آشپزخانه خانه خود نیاز به سطح کاری برای آماده سازی مواد غذایی دارید. استفاده از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن می تواند به شما کمک کند تا گوشت، سبزی و سایر مواد غذایی دیگر را بتوانید به راحتی خرد کنید. تنوع در رنگ بندی و اندازه تخته های پلاستیک فشرده پلی اتیلن موجود در بازار، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید بسته به نیاز خود بهترین آن ها را خریداری کنید. علاوه بر استفاده از ورق پلی اتیلن برای تولید تخته های کار، از این نوع متریال برای ساخت سایر لوازم پلاستیکی آشپزخانه دیگر نیز قابل استفاده می باشد. تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن آب و رطوبت بسیار کمی را جذب می کنند، این امر باعث می شود تا در صورت استفاده مداوم از آن ها، باکتری را جذب نکرده و همچنین باعث کاهش ایجاد بود در محیط می شود. برای اطلاع از سایر مشخصات و مزایای استفاده از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن، می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

ویژگی های تخته های پلاستیک فشرده پلی اتیلن

تخته های گوشت از پلی‌ اتیلن یا سایر مواد پلاستیکی دیگر ساخته می‌ شوند. پلی‌ اتیلن به عنوان یک ماده پلاستیک مقاوم، بازیافت ‌پذیر و سبک وزن، برای تولید تخته‌ های کار آشپزخانه قابل استفاده می باشند. این تخته ‌ها در ابعاد و اندازه‌ های مختلف تولید می ‌شوند تا به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهند. اندازه‌ ها ممکن است از کوچکترین تخته‌ ها برای کاربردهای خانگی گرفته تا تخته‌ های بزرگتر برای استفاده در صنایع آشپزخانه‌ های حرفه ‌ای متغیر باشند. تخته های گوشت از جنس پلی اتیلن در برابر خراش مقاومت بسیار بالایی دارند، این امر باعث می شود تا ذرات مواد غذایی در زمان خرد کردن آن ها در میان درز تخته تجمع پیدا نکرده و باعث تولید باکتری و میکروب در سطح آن نشود.

مزایای استفاده یک تخته کار از جنس پلی اتیلن PE

ممکن است از متریال های مختلف دیگری نیز برای تولید تخته های گوشت استفاده شود، اما به دلیل مقاومت پلی اتیلن در برابر خوردگی، این نوع ماده به یک انتخاب عالی برای استفاده در آشپزخانه ها تبدیل شده است. با توجه به این که مواد غذایی در تماس مستقیم با تخته های کار آشپزخانه هستند، نوع متریالی که برای تولید این دسته از محصولات استفاده می شود باید در برابر خوردگی مقاوم باشند. خوشبختانه با توجه به تحول عظیمی که در فناوری پلاستیک های مهندسی به وجود آمده است، موارد استفاده از پلیمرها برای ساخت انواع لوازم پلاستیکی آشپزخانه افزایش یافته است.

دلایل استفاده از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن

مقاومت بالا در برابر رطوبت

پلی ‌اتیلن غیر قابل جذب آب و رطوبت است و این ویژگی به تخته‌ های پلاستیک فشرده پلی‌ اتیلن این امکان را می ‌دهد که در محیط‌ های مرطوب و در تماس با آب بتوان بدون این که به سطح تخته های گوشت آسیبی وارد شود، از آن ها استفاده کرد.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

پلی‌ اتیلن معمولا مقاوم به بسیاری از مواد شیمیایی است. این ویژگی باعث می‌ شود که از تخته‌ های پلاستیک فشرده پلی‌ اتیلن بتوان برای مصارف رستوران ها و حتی مصارف خانگی بتوان استفاده کرد.

ویژگی های تخته های پلاستیک فشرده پلی اتیلن

وزن سبک

وزن سبک این تخته ها باعث شده است تا موارد استفاده و کاربری آن راحت تر باشد.

تولید در سایزهای متنوع

تخته‌ های پلاستیک فشرده پلی‌ اتیلن انعطاف‌ پذیری مناسبی دارند، که به آن ها اجازه می‌د هد تا در برابر تغییرات شکل و اندازه مختلف بدون شکستگی عمل کنند. انعطاف پذیری بالای ورق پلی اتیلن ضخیم باعث شده است تا تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن در سایز و ضخامت های متفاوتی در بازار موجود باشند.

تولید در سایزهای متنوع

رنگبندی متنوع

نوع متریال ورق های پلی اتیلن PE باعث شده است تا بتوان با استفاده از بهترین مواد اولیه، آن ها را رنگ آمیزی کرد.

مناسب برای استفاده حرفه ای

تخته ‌های پلاستیک فشرده پلی ‌اتیلن دارای مقاومت مکانیکی بالا هستند. از این جهت استفاده از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن برای حرفه ای ها گزینه بسیار مناسبی می باشد. زیر ساطوری بودن تخته های گوشت از جنس پلی اتیلن باعث شده است تا کاربران حرفه ای نیز بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند.

شستشوی راحت و آسان

تخته کار پلی اتیلن به راحتی قابل شستشو هستند و می توان باقی‌ مانده‌ های غذا را به راحتی از سطح آن ها پاک کرد.

نسوز و نشکن

یکی از مهمترین مشخصات تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن، نسوز و نشکن بودن آن ها است.

قیمت به صرفه

با توجه این که پلی اتیلن یکی از ارزان ترین پلیمرهای موجود در بازار است، قیمت فروش تخته های کار آشپزخانه پلی اتیلن نیز به صرفه می باشد. ویژگی های ساختاری و فیزیکی این نوع محصولات باعث شده است تا در صورت استفاده مداوم از آن ها، سطح تخته های کار آسیبی نبینند و نیاز به تعویض نداشته باشند. قیمت رول ورق پلی اتیلن، در هزینه تولید این نوع محصول تاثیرگذار می باشد.

انتخاب تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن

سخن پایانی درباره انتخاب تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن

تخته کار پلی اتیلن نوع سطح برش مقاوم و بهداشتی برای خرد کردن مواد غذایی می باشد. ویژگی های فیزیکی این نوع تخته باعث شده است تا در هنگام استفاده از آن ها، تیغه چاقو نتواند آسیب چندانی به سطح تخته وارد کند. از مهمترین مزایای استفاده از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن شامل خاصیت ضد میکروبی، مقاوم در برابر جذب آب، تنوع رنگ و ابعاد، شستشوی راحت، قابلیت تحمل دما، نسوز و نشکن و غیره می باشد.

 اگر تجربه ای در زمینه استفاده از تخته های پلاستیک فشرده پلی اتیلن دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *