کاربرد پلکسی گلاس در ساختمان

کاربرد پلکسی گلاس در ساختمان چیست؟

ورق اکریلیک یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در ساختمان سازی است که اغلب به عنوان پلکسی گلاس یا شیشه اکریلیک شناخته می شود. برای چندین دهه است که این ماده وجود داشته و یک ماده ساختمانی جایگزین بسیار قوی تر و ایمن تر از شیشه، و البته بهتر از سایر پلاستیک ها است.

در این مطلب به چندین گزینه اشاره می کنیم که نشان می دهند ورق های پلکسی گلاس می تواند جایگزین شیشه و سایر مواد به عنوان یک مصالح ساختمانی بادوام باشد. همچنین در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا بهتر است از پلکسی گلاس در ساختمان به جای شیشه ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: پلی آمید 6 چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

پلکسی گلاس در پنجره های ساختمان های تجاری و مسکونی

شیشه همیشه یک ماده استاندارد برای پنجره های ساختمان های تجاری و مسکونی بوده است. با این حال، در سال ‌های اخیر، پنجره‌های پلکسی گلاس در ساختمان، بسیار محبوب ‌تر شده‌اند، زیرا مشاغل و صاحبان خانه ‌ها بیشتر نگران ایمنی و امنیت هستند.

پلکسی گلاس، ورق های شفافی است که همان ظاهر و نمای شیشه را ارائه می دهد اما با هزینه بسیار کمتر که متناسب با بودجه شما باشد. به علاوه، پلکسی گلاس، بسیار بادوام تر و در برابر شکستگی، مقاوم تر است. این ماده، یک لایه حفاظتی را ارائه می دهد که شیشه های سنتی نمی توانند به دلیل شکننده بودن، فرآهم کنند.

کاربرد پلکسی گلاس در ساختمان

کاربرد پلکسی گلاس در ساختمان

پلکسی گلاس در نورگیر ساختمان ها

یکی دیگر از مکان های عالی برای نصب پلکسی گلاس در ساختمان، یک جایگزین خوب شیشه، نورگیرها است. ورق پلکسی گلاس، تطبیق پذیری بیشتری نسبت به شیشه دارد و می توان آن را بر روی هر نوع سقفی نصب کرد؛ درست مکان هایی که نصب شیشه، محدودیت هایی دارد.

ورقه اکریلیک پلکسی گلاس در برابر تغییرات شرایط آب و هوا، بسیار بادوام است و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به شیشه دارد. هنگام استفاده از پلکسی گلاس در ساختمان، مقاومت بالایی در برابر لکه ها و خراشیدگی دارد و در عین حال، شفافیت خیره کننده خود را حفظ می کند. اکریلیک و پلکسی گلاس، ارزش حرارتی بالایی دارند و ساختمان ها را بهتر از شیشه عایق بندی می کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت پلی آمید در اصفهان

ورق پلکسی گلاس در ساختمان، امنیت ایجاد می کند

وقتی صحبت از امنیت ساختمان به میان می آید، پلکسی گلاس، نقش اساسی را ایفا می کند. ساختمان‌های دولتی، دستگاه‌ های خودپرداز، مراکز بازداشت مجرمین و سایر امکانات امنیتی، از ورق پلکسی گلاس برای حفظ امنیت ساختمان و مردم بهره می برند. از آنجایی که پلکسی گلاس نسبت به سایر مواد، سبک تر است، نصب آن آسان و بسیار مقرون به صرفه است. این مواد، مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب و ساییدگی دارد. همین ویژگی ها، آن را به یکی از قوی‌ترین پلاستیک ‌های سخت تبدیل می‌کند. پلکسی گلاس در ساختمان، سطح حفاظتی عالی را برای تأسیسات ایجاد می نماید.

ورق های پلکسی گلاس در پنل های خورشیدی

پلکسی گلاس، ماده انتخابی خوب برای ساخت پنل های خورشیدی است. در مقایسه با شیشه سکوریت، پلکسی گلاس در شرایط آب و هوایی سخت، مقاومت بهتری دارد و در برابر شکستگی، مقاوم تر است و در عین حال اجازه می دهد 90 درصد نور از طریق آن به سمت سلول های خورشیدی عبور کند. یکی از بزرگترین مزیت های پانل های پلکسی گلاس، قابلیت برش و فرم دهی آسان آنها است.

بیشتر بخوانید: خرید تفلون نسوز PTFE

4 دلیل اصلی که استفاده از ورق پلکسی گلاس در پنجره ساختمان ها را توجیه می کند

کاربرد پلکسی گلاس در ساختمان

کاربرد پلکسی گلاس در ساختمان

وقتی به پنجره های یک ساختمان فکر می کنید، به احتمال زیاد، شیشه های ضخیم و شکننده به ذهنتان می آید. برای سال‌های طولانی، شیشه‌های سنتی تنها ماده‌ای بودند که در پنجره‌ها استفاده می‌شدند، اما از آنجایی که ورق‌ های پلی کربنات و ورق‌های پلکسی گلاس در ساختمان توسعه پیدا کردند، دلایل خاصی وجود دارد که نشان می دهد چرا باید از این متریال جدید به جای شیشه های آسیب پذیر استفاده کرد.

در این خصوص به 4 علت زیر توجه کنید:

1-صرفه جویی در هزینه ها

اگر مالک یک ساختمان هستید و می دانید که هزینه های مصرف انرژی ماهانه چقدر مهم هستند، خوشحال خواهید شد بدانید که ورق پلکسی گلاس، یک جایگزین اقتصادی برای شیشه است. در تولید پلاستیک هایی مانند ورق پلکسی اکریلیک، انرژی و هزینه کمتری مصرف می شود، این مواد سبک تر از شیشه هستند، بنابراین هزینه حمل و نقل و حمل و نقل آنها نیز کمتر است.

صرفه جویی در هزینه واقعی این محصول، به نوع ورق اکریلیکی که خریداری می کنید بستگی دارد، زیرا ورق های اکریلیک شفاف معمولی و همچنین ورق های اکریلیک رنگی، ورق آینه ای اکریلیک و موارد دیگر در بازار وجود دارد.

علاوه بر این، در ورق پلکسی گلاس در ساختمان، به خرید پوشش ها و فیلم های اضافی نیازی ندارید، زیرا می توانید پلکسی گلاس با کیفیت را در انواع مدل ها و گریدها پیدا کنید. به طور مثال، ورق اکریلیک اصلاح شده و مقاوم به ضربه، پلکسی گلاس فیلتر کننده اشعه ماوراء بنفش، پلکسی گلاس انتقال دهنده اشعه ماوراء بنفش و …، اصلی ترین محصولات بازار هستند.

2-ایمنی بالا؛ مقاومت و دوام زیاد

چه در مناطقی که در معرض طوفان هستند، زندگی کنید، یا مناطق پرباران، یا در هوای سرد و یخبندان، خرید ورق پلکسی گلاس برای ساختمان می تواند یک اقدام هوشمندانه باشد. ورق‌های پلاستیکی اکریلیک، 17 برابر شیشه، در مقابل ضربه، مقاومت دارند. هنگامی که از پلکسی گلاس در ساختمان استفاده می کنید، نباید نگران شکستن شیشه ها و ورود سارقین به منزل باشید.

ورقه پلکسی گلاس از این نظر منحصر به فرد است که اگرچه شکستن آن بسیار دشوار است، اما اگر بر اثر حادثه شدیدی، بشکند، به هزاران خرده کوچک و خطرناک، خُرد نمی شود.

انواع پلکسی گلاس

انواع پلکسی گلاس

3-خلاقیت در تولید و سهولت در استفاده

اگرچه این دو مزیت مجزا برای انواع پلکسی گلاس در ساختمان هستند، اما سهولت استفاده از ورق اکریلیک، مستقیماً به قابلیت آن برای استفاده خلاقانه مرتبط است. برش ورق های پلکسی گلاس، بسیار ساده تر از شیشه است. این ورق ها را می توان بسیار شبیه به چوب، با استفاده از ابزارهای مشابه مانند اره رومیزی، برش داد.

علاوه بر این، ورق پلکسی گلاس تقریباً نیمی از وزن شیشه را دارد که جابجایی، برش و نصب آن را بسیار آسان ‌تر می سازد. از آنجایی که می توان آن را به راحتی برش داد و در مقایسه با شیشه های سنتی نسبتاً سبک است، پلکسی گلاس در ساختمان، برای استفاده در ساخت یک پنجره، ایده آل است. پلیمرهای انعطاف ‌پذیر در پلکسی گلاس، امکان اجرای شکل ‌ها و طرح ‌های سفارشی را ایجاد می کند. علاوه بر این، این متریال در سبک های مختلفی از جمله ورق اکریلیک رنگی، ورق اکریلیک فلورسنت و ورق اکریلیک سیاه و سفید وجود دارد.

4- قابلیت انتقال عالی نور

یکی از بهترین دلایل برای خرید ورق های پلکسی گلاس در ساختمان به جای شیشه های سنتی، حذف تابش خیره کننده و بازتاباننده نور است. شفافیت ورق پلکسی گلاس اجازه می دهد تا بیش از 90 درصد نور از آن عبور کند و شفاف تر از شیشه است. شیشه، نور بیشتری را منعکس می کند و هر چه شیشه ضخیم تر باشد، تغییر رنگ بیشتری خواهید دید. با این حال، صرف نظر از ضخامت پلکسی گلاس، این ورق ها همیشه شفاف باقی می ماند. پلکسی گلاس جایگزین بادوام تر، همه کاره و از نظر اقتصادی مناسب برای شیشه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *